Arbetsgivarintyg

LÄS MER

Här kan du som arbetar eller har arbetat för Hedemora Kommun beställa arbetsgivarintyg. 

Arbetsgivarintyg beställer du för att skicka till A-kassan

Arbetsgivarintyg innehåller uppgifter om bland annat:

  • Hur mycket och när du har arbetat
  • Typ av anställning
  • Vilken lön du haft
  • Antal frånvarotimmar

Hur beställer jag arbetsgivarintyget?
Intyget kan endast beställas bakåt i tiden. Om intyget gäller tid som ännu inte går att skriva för får ni ett mejl meddelande om förlängd handläggningstid.
Beställ för den period som A-kassan har meddelat dig.
Om A-kassan inte har meddelat dig någon period, så vill de oftast ha intyget 13 månader bakåt.

Hur får jag arbetsgivarintyget?
Vi utfärdar bara elektroniska arbetsgivarintyg, via tjänsten arbetsgivarintyg.nu – ett samarbete mellan Sveriges A-kassor.

När du beställt ett arbetsgivarintyg så får du ett SMS och E-post när intyget är klart.
Du loggar sedan in på Mina sidor hos din A-kassa med hjälp av ditt Bank-ID.
På A-kassan under ”Mina sidor” kan du sedan skriva ut ditt arbetsgivarintyg.

När får jag mitt intyg?
I normala fall ska du ha ditt arbetsgivarintyg inom två veckor.

Först när din arbetsperiod är avslutad, allt är inrapporterat, och din lön är utbetald kan ditt intyg skickas.

I annat fall blir handläggningstiden längre.